top of page

״עברתי מעל 20 מכרזים ולא הצלחתי בהם״




בוקר יום ראשון, שבוע חדש, תשע בבוקר. אם הייתי יודעת מה השיחה הזו תעשה לי, הייתי קובעת אותה כבר שבוע קודם.

הדבר הראשון שקארן סיפרה לי, היה על 20 המכרזים אליהם היא ניגשה במסגרת עבודתה בשירות המדינה ועל זה שבכולם היא לא הצליחה וכל מה שיכולתי לחשוב זה, איזו בחורה אמיצה כי רוב האנשים כבר היו מתייאשים אחר שלושה או חמישה מכרזים והיא המשיכה והמשיכה.

קארן ליזט סלמה השתתפה במסגרת עבודתה בשירות המדינה במחזור הראשון של קורס ניהול קריירות והכנה למכרזים של נציבות שרות המדינה - ראשון מתוך שבעה קורסים של ׳דרך אישה׳ ועבורה זה היה קורס משנה חיים. לא רק ברמה המקצועית, אלא גם ברמה האישית.

״המפגש הראשון היה טראומטי״ היא מספרת ״בסיומו, טלי ברק (יועצת לניהול קריירה ומשאבי אנוש) שהובילה את אותו היום, אמרה לכל אחת, מה הרושם הראשוני שיש לה ממנה בעקבות הפעילות מאותו היום. ומה שהיא אמרה לי, היה לא נעים בכלל. זו הייתה ״מראה״ שהיא שמה לי מול הפנים והתמונה לא הייתה מחמיאה. כל מה שחשבתי זה שאם היא הייתה איתי יום שלם ואלה התובנות שלה, אז מה קורה למי שרואה אותי עשר דקות? כמו שקורה בועדות מכרזים״

מה היו המחשבות שלך על הקריירה לפני הקורס?

״אם פעם הייתי אומרת לעצמי שלא משנה מה ואיך, העיקר זה שאני רוצה להתקדם, היום אני מבינה שזה לא מספיק לרצות רק להתקדם, אלא שצריך לבנות את זה טוב טוב ובהתאמה אלי. אני מבינה שזה מתחיל בהבנה לאן אני רוצה להגיע ושאני צריכה להתכונן, להיות ממוקדת. אם צריך הכשרות, לעשות אותן, אם צריך ניסיון, לצבור. צריך לעבוד בלרצות להתקדם ולדעת גם לאן כדי שזה יהיה אפקטיבי.

לגבי המכרזים, אחרי כל כישלון אמרתי לעצמי שהמכרז מכור. כך שזו לא אשמתי, אלא אשמה של מישהו אחר ואז אין לי שליטה על זה. בקורס הבנתי באופן חד משמעי שזה תלוי בי. אחרי המפגש השלישי ניגשתי שוב למכרז לתפקיד ״מרכזת בכירה לבקרת הון אנושי ברשויות מקומיות״ וזכיתי בו. מצד אחד זה נשמע מטורף, אבל לא היה פה שום קסם, זה קרה רק כי למדתי בקורס איך בדיוק צריך לגשת למכרז, מה צריכות להיות ההכנות ואיך לצלוח אותו ולא רק שלמדתי, אלא גם יישמתי. כך הפכתי להיות אחראית על הרגולציה בתחום ההון האנושי ברשויות המקומיות במחוז צפון, ועבדתי במטה הראשי בירושלים.

מה הבנת אחרי הקורס?

במהלך השנים, הלכתי לקואצ׳רים, למנטורים, לקורסי העצמה וכלום לא זז אצלי. אחד הדברים החזקים בקורס של ׳דרך אישה׳ הוא העובדה שהן מורידות הכל לקרקע והופכות את כל הידע התיאורטי ו״הסיסמאות״ לכלים יישומיים. מה שלמדתי זה איך לעשות. לא רק לדבר ״על״ אלא לעשות ״את״. וזו הייתה נקודת השינוי שלי. כל מפגש היה משנה עולם עבורי. מה שהבנתי באופן חזק ביותר ואותו לקחתי לחיים שלי זה לקחת אחריות על עצמי. הבנתי שאני צריכה להעביר את האחריות על המצב שלי – לעצמי, לשליטה שלי. הפסקתי להטיל את האחריות על כל העולם, ולמדתי להטיל אותה על עצמי. אני לא נותנת לאף אחד שליטה, אלא מוצאת את הדרך לשנות את מה שאני רוצה לשנות ובכך להשפיע על העתיד שלי.

הקורס הזה, בניגוד לעבודה עם מנטורים וקאוצ׳רים קרקע את הדברים והפך אותם לתכל״ס – איך מחר אני עושה את זה. וגם לימד אותי איך לא להתמוטט אם ההחלטה שעשיתי הסתברה כפחות טובה. זה לא רק לעשות החלטות, אלא גם להתמודד עמן ועם התוצאות שלהן שזה כלי מצוין שרכשתי.

מהם הדברים העיקריים שקיבלת כתוצאה מההכשרה? האם ״נפלו אסימונים״?

״בין יתר הדברים שקיבלתי, הבנתי משהו על חוקיות. הבנתי שמה שאני מקרינה לסביבה, יחזור אלי בחזרה. אם אקרין מירמור, חוסר שביעות רצון ותחושה שכולם אשמים חוץ ממני, זה יחזור אלי בחזרה – ככה בדיוק יראו אותי. לכן היום אני משתדלת כל הזמן לחייך ולהיות באנרגיה גבוהה, זה קודם כל משפיע עלי ואז אני מקרינה את זה החוצה וזה חוזר אלי בחזרה, זה מעגל.״

יש לך תובנות שהגעת אליהן בעקבות הקורס?

״אני חושבת שזה קורס חובה לכל אישה ובטח למי שמעוניינת להתקדם בקריירה שלה. והלוואי שהייתי יכולה לעשות אותו שוב. אני חושבת שהאיכות של הקורס נבע מכך שהמנחות היו מאד ישירות. הן לא ניסו להיות ״נחמדות״ אלינו (למרות שהן היו מאד נחמדות) הן לא ניסו ליפות את המציאות ולא מכרו לנו לוקשים. הקורס היה מאד מחובר למציאות ולעולם העבודה, הן באו לקדם אותנו ולא לעשות וי על עוד קורס. ולמרות שהעבודה הייתה בקבוצה, כל אחת עבדה על עצמה ועל הרצונות שלה ועל נוסחת ההתקדמות שלה.

דבר נוסף שמאד אהבתי זה שבניגוד ל״קורסי העצמה נשית״ שבו אנחנו הנשים מול העולם, או לפחות מול או נגד הגברים, פה הייתה העצמה אנושית, כך שגם אם היו גברים בקורס, הם היו מפיקים ממנו תועלת. זה שאנחנו נשים, היה פלוס, אבל הקורס היה מכוון התקדמות מקצועית.״

שינוי מקצה לקצה

״השינוי שעשיתי הוא באמת שינוי מקצה לקצה. כשנתיים לאחר הקורס שיניתי את כל החיים שלי. עזבתי את העבודה בשירות המדינה, עברתי מבאר שבע לצפון הארץ למעלות תרשיחא, התחלתי עבודה חדשה בשוק הפרטי כמנהלת חטיבת ייעוץ הון אנושי בחברת ConsulTeam וגם עשיתי שינויים נוספים ברמה האישית. השינוי שעברתי הקרין החוצה וקירב ביני לבין הבת שלי שהיום מתייעצת איתי, כי היא מבינה שאני יכולה לתת לה עצות מועילות ופרקטיות. אפשר להגיד שהקורס השפיע על כל תחומי החיים שלי. היום אני בן אדם אחר – אני אישה אחרת.״

התקשרו אלינו ונספר לכם איך הקורסים שלנו יקדמו את העובדות שלכם


050-8563157

496 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page