top of page

כמה תובנות על 2020 וחתול


בדרך כלל אני לא מאלה שאוהדות סיכומים, אבל בסוף השנה הנוכחית אני מרגישה שלעשות סיכום זה מתבקש, כי זאת הייתה חתיכת שנה ואם להשוות את זה לעולם הספורט הייתי אומרת שהשנה היתה עבורי הטור דה פראנס.

אז מה היה לי השנה: שיתוף

בינואר התחילו לדבר על קורונה, בפברואר היא עשתה עליה ובמרץ סגרו את לנו המדינה. הלם. מה עושים?

מה עם כל התכניות?

איך מתגברים על חוסר הוודאות?

האם ממשיכים או מחכים לראות מה יקרה? אני טיפוס של עשייה, אז נכנסתי למוד של עשייה והדבר היחידי שיכולתי לעשות זה לדבר, או יותר נכון לכתוב. חודשים מרץ אפריל, התאפיינו עבורי בכתיבה מרובה, לבלוג שלי ולרשתות החברתיות. אמנם עבודה לא הייתה, אבל היו המון תחושות בהקשר לזה ומצאתי את עצמי משתפת. גיליתי ששיתוף של הרגשות שלי והתחושות וההתלבטויות גורם לאנשים להיפתח ולשתף גם כן ולמרות שהיינו סגורים בבית, הרגשתי שאני לא לבד. *בהזדמנות זו, אני מזמינה אתכן.ם להיות חברות וחברים שלי בדף הפייסבוק הפרטי שלי כך שנוכל לשתף אחד את השני. ובדף הפייסבוק של ׳דרך אישה׳

לרענן ולהתרענן בהתחלה אמרו שהקורונה תעבור בקיץ, דיברו על מאי ואז מאי הגיע והסתבר שהקורונה כאן כדי להישאר. וזו היתה הנקודה שבה הבנתי שהעולם השתנה ושהמשחק הוא אחר ומעכשיו צריך לבנות תכניות שיתאימו לעולם הוירטואלי.

זום, זום, זום. בזמן הזה גם החברות והארגונים כבר הבינו שאי אפשר לוותר על פעילויות והכשרות לעובדים, גם אם עובדים מהבית.

וכך התחלנו לעבוד על התאמת התוכניות שלנו לאונליין. מצאתי שברגע שמשנים את החשיבה, הכל הופך להיות קל יותר וברור והדברים זורמים.

פתחנו סדנאות בארגונים, אימנו נשים שהתמודדו לתפקידים שנפתחו ממש בזמן הקורונה (אגב 6 מהן זכו בתפקיד) ואפילו עבדנו על פיילוט חדשני. סוויצ׳ אחד (או יותק נכון, כמה סוויצ׳ים) ועלינו על נתיב אחר ומרגש. ריסטארט אחר כך הגיע הסגר השני ולמרות שהוא היה מייאש עוד יותר מהראשון היתה תחושה שזה מה שיש.

ארגונים לא התרגשו מהסגר והמשיכו לעבוד ולתכנן תכניות לעתיד וכך גם אנחנו ב׳דרך אישה׳, המשכנו עם הסדנאות שלנו באונליין, המצאנו שיטות חדשות והפידבקים היו מצוינים. 2020 האיצה תהליכים, הכריחה אותי לחשוב אחרת וגרמה לי לשנות דפוסים.

אם יש משהו שלמדתי מהשנה הזו, זה שכמנהלת - וזה לא משנה אם אני מנהלת עסק או מנהלת בתוך ארגון – כמי שמובילה אנשים, אני חייבת לדעת לקרוא את המצב, לשנות ולהשתנות תוך כדי תנועה. והבנתי גם שאתגרים מולידים דברים חדשים שאולי לא היו נולדים בשגרה. ושלפעמים אי אפשר להילחם בשינוי אלא להצטרף אליו. אני מאחלת לכולנו ששנת 2021 תהיה בריאה יותר, טובה יותר ושהקורונה תחלוף ותישאר סיפור שמספרים לנכדים.

והחתול?

במהלך הסגר הגיע חתול והחליט לאמץ אותי. אז כמו שכבר אמרתי, אי אפשר להילחם בשינויים, אז אימצתי אותו בחזרה.

148 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page