top of page

להיות עצמאית ומצליחה זה לקחת עזרה!

6 סיבות למה כדאי לך לעשות את זה



אתן מכירות את הבדיחה על זה שגברים יכולים לעשות משהו אחד בזמן שאישה יכולה לעשות אלף דברים יחד? ברור, מי לא מכירה?

כי להיות אישה זה להיות מולטיטסקינג, אבל השאלה היא האם זה משרת אותנו? האם להימנע מלבקש עזרה זה באמת נכון? והאם לבקש עזרה מוריד מאיתנו?


אז לכבוד יום העצמאות, אני מציעה נקודת התבוננות ובה להיות עצמאית פירושו לדעת לבקש עזרה ולדאוג לקבל אותה. כי העזרה שנקבל תעזור לנו להיות עצמאיות יותר ומצליחות יותר.


נשים חייבות להפסיק להאמין שלבקש עזרה זו חולשה, כי זה ממש לא. לבקש עזרה זה להגיד לעצמי ״אני לא יודעת הכל ויש מישהו או מישהי שעושים את זה טוב ממני ויכולים לעשות את זה עבורי״, בין אם זה ללמד אותי איך לעשות ובין אם זה לעשות את ממש.


אז קבלי 6 דברים שכדאי לך לקחת בהם עזרה כדי להפוך לעצמאית מצליחה


1. את יודעת למנף את הקשרים שלך?

אחד הדברים שיכולים לקדם את הקריירה שלנו זה פיתוח רשת קשרים או במילים אחרות - נטוורקינג. אבל לא כל אחת יודעת לייצר קשרים בקלות ועל אחת כמה וכמה למנף אותן לטובתה ולייצר מזה הכנסות או פשוט קידום בקריירה. לכן, אם את מתקשה בכך מצאי לך פלטפורמות רלוונטיות שמכוונות נטוורקינג, שמדברות נטוורקינג, כך שתוכלי ללמוד איך עושים את זה נכון וגם לעשות את זה בו בעת. יש לא מעט ארגוני נטוורקינג במגוון תחומים, את צריכה רק לחפש את מה שנכון עבורך ומתאים לקריירה שלך.


2. ואיך את במשחק הפוליטי?

כדי להתקדם בארגון צריך לא פעם להתבלט או במילים אחרות - לשחק את המשחק הפוליטי. אי אפשר להתכחש לכך שבכל ארגון יש פוליטיקה ארגונית, בין אם נאהב את זה ובין אם לא. אז אם את לא מאלה ששוחות בביצה הזו, מצאי לך מנטור או מנטורית שיעזרו לך לצלוח את המשימה, יכוונו אותך וידאגו להשאיר אותך מעודכנת בכל מה שקורה. מצאי לך פרסונה בולטת, בטוחה בעצמה שהמנהלים מעריכים. אם היא תהיה המנטורית שלך, תוכלי ללמוד את הפוליטיקה הארגונית, להשתלב בה ואין ספק שגם ישימו לב אלייך.


3. רואים אותך?

את ללא ספק מוכשרת, אבל האם את יודעת להציג את ההישגים שלך בפני כולם, או שאת מהצנועות שמחכות שמישהו ישים לב להישגים המרשימים שלך? אם את מהסוג השני, אין ספק שאת צריכה הדרכה. יהיה לך קשה להתקדם בארגון בלי לבלוט מעל הקולגות שלך ולכן אם זו בעיה של ביטחון, קחי מאמן או מאמנת שיעבדו איתך על הביטחון, כדאי שזה יהיה מישהו שמתמחה בדיוק בסוג כזה של עבודה - כמו פסיכולוג/ית תעסוקתי. הם ידעו בדיוק לכוון אותך איך להתבלט.


4. נתקעת?

אם את מרגישה שיש לך יכולות, את רוצה להתקדם אבל משהו עוצר אותך, זה בדיוק המקום והזמן לקחת עזרה ולברר למה זה קורה ויותר מכך, איך אפשר לצאת מזה. תתפלאי לדעת, אבל בוודאי יידרשו לך רק כמה פגישות בודדות עם מאמן או מאמנת ותוכלי להבין בדיוק מה עוצר אותך, על מה זה יושב ואיך להתגבר. את לא תאמיני כמה מהר זה יביא אותך לאן שרצית להגיע.


5. מה לבשת היום?

כן, אני מכירה את המשפט ״אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו״ ואני לא מאמינה בו אפילו לרגע. כי חיצוניות משפיעה על איך שתופסים אותנו וזו עובדה. לכן, אם יש לך ראיון עבודה חשוב, אם את נוהגת לעמוד על במות ואם חשוב לך להתלבש נכון ומרשים לפגישות עבודה או רק ביום יום, שכרי את שירותיה של סטייליסטית. מה לעשות, לא כולנו נולדנו עם טעם משובח ומה שלא נותן הטבע, נותנת הסטייליסטית. (או הסטייליסט) אבל יש עוד משהו והוא מדעי, מסתבר שהמוח שלנו מתרגם דברים גם מבלי שנהיה במודעות לכך, לכן אם יש משהו שחשוב לך לשדר כדי שיתמוך במסרים המילוליים שלך, תוכלי לתת לזה חיזוק באמצעות הבגדים שלך.


6. מה הסיפור שלך?

לכל אחד ואחת יש סיפור ואפילו סיפורים, השאלה אם את יודעת להפוך את הסיפורים שלך למעניינים ולמגנט אלייך אנשים שגם ירצו לשמוע. היום כדי לבלוט, אנחנו צריכות להשמיע את קולנו ברשתות החברתיות, אבל לא כל אחת יודעת איך לעשות את זה. איך לכתוב, איך לעניין ואיך לספר נכון את הסיפור, כך שאנשים ירצו לחזור ולשמוע אותי. כשהרגשתי שאני רוצה להשמיע אבל חשוב לי לחדד את המסרים, לעניין ולרתק, הלכתי ללמוד איך לעשות את זה, עד שהצלחתי. ואם איך לך זמן ללמוד, או שאת לא רוצה, תמיד תוכלי לשכור את שירותם של כותבת תוכן או כותב. ואני לא צריכה בכלל לדבר על הכוח שיש היום למדיה.




266 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page